Reagiranje na tekst u Glasu Srpske

 

U dnevnim novinama „Glas Srpske“ od 8.6.2011. na stranici 30. u rubrici „Dogodilo se na današnji dan“, objavljen je kratak tekst pod naslovom „Umro osnivač islama“: 632. – Umro osnivač islama Muhamed. Poslije ženidbe znatno starijom bogatom udovicom Hadidžom počeo je u 40. godini da propovijeda vjeru u jednog Boga Alaha. Poslije neuspjeha da pridobije Jevreje u Medini za novu religiju sa svojim pristalicama je opkolio jevrejsku četvrt Medine i pobio većinu Jevreja koji su se predali poslije 14. dana opsade, jer su ostali bez vode, a preživjele protjerao. Time je ujedno i stekao materijalnu bazu. Kada je 630. osvojio Meku, poslije višegodišnjeg rata, objavio je rat svim „nevjernicima“.
 
S obzirom da navedeni tekst obiluje neistinama i poluistinama iznesenim na račun poslanika islama Muhammeda a. s. osjećamo vjersku i ljudsku obavezu da reagiramo na iznesene neistine jer nije samo riječ o vjerskom autoritetu, već i jednoj ljudskoj veličini čiji su značaj isticali i velikani koji nisu bili muslimani. Bez želje niti namjere da ulazimo u raspravu i polemiku niti sa novinom niti sa novinarom koji su ovim tekstom demonstrirali vlastito neznanje, a bojimo se i govor mržnje i netolerancije samo ćemo kratko iznijeti nekoliko istorijskih činjenica koje opovrgavaju iznesene tvrdnje. 
 
Naime, Muhammed a. s. je bio Božiji poslanik i izabranik sa zadatkom da ljudima dostavi Božiju objavu Kur'an, dakle poslanik islama, a nikako osnivač islama. Zatim, o odnosima Jevreja i muslimana u Medini svjedoči dokument potpisan između muslimana, koje je zastupao Muhammed a. s., i Jevreja o međusobnom nenapadanju i pružanju zaštite i pomoći u slučaju napada izvana, poznat pod nazivom „Medinska povelja“. Što se pak tiče dijela u kome stoji da je 630. godine osvojio Mekku, Muhammed a.s. i njegovi sljedbenici su protjerani iz rodnog grada Mekke, a imovina im je opljačkana te njihov povratak ne može nikako biti osvajački, već naprotiv oslobodilački. A navodnu objavu rata svim nevjernicima najbolje opovrgava činjenica o proglašavanju opće amnestije za stanovnike Mekke koju je prilikom ulaska u Mekku proglasio Muhammed a. s. garantirajući sigurnost svima koji ostanu u svojim kućama, u dvorišti Kabe te u kući jednog od vođa Mekke, Ebu Sufjana, što je i u potpunosti ispoštovano.
 
Iz obilja primjera iz života Muhammeda a. s. iznosimo samo jedan mali djelić, jednu kap u moru, a zli jezici ma koliko se trudili i ma koliko oštri bili u nastojanju da okaljaju njegov lik i djelo neće u tome uspjeti jer njegove poruke i pouke dopiru do milijardi ljudi i njihovih srca i broj njegovih sljedbenika je svakog dana sve veći. A i za vrijeme njegovog života bilo je zlih jezika koji su bili daleko oštriji od ovih današnjih pa nisu ni onda a tako neće ni ovi danas uspjeti da umanje njegov značaj ne samo za muslimane već i za cijelo čovječanstvo.
 
I na kraju ukoliko se prilikom objavljivanja navedenog teksta radilo o neznanju prikladno bi bilo objaviti i izvinjenje muslimanima, a ukoliko je namjera bila druge prirode ne očekujemo da će i ovo reagiranje ugledati svjetlo dana na stranicama navedene novine, a iznesene neistine će samo govoriti o onima koji su ih iznijeli.
 
Upravni odbor Udruženja
 

OTVORENO PISMO VISOKOM PREDSTAVNIKU U BiH G-DINU VALENTINU INCKU

Poštovani gospodine Incko,

cjeneći Vaš autoritet u rješavanju brojnih problema u Bosni i Hercegovini, želimo iskazati svoje nezadovoljstvo saopćenjima iz Vašeg kabineta u kojima ste uputili dvosmislene i nepotrebne poruke vrhovnom poglavaru Islamske zajednice u BiH, reisu-l-ulemi Mustafi ef. Ceriću.

    Nakon što su donesene odluke u pogledu statusa predmeta vjeronauke u školama Kantona Sarajevo sa kojima su (relativno) zadovoljne sve strane koje su zastupale različite stavove, saopćenje iz OHR-a ponovo podgrijava sukob i rasprave između Bošnjaka vjernika i onih koji to nisu.

    Analizirajući stavove reisu-l-uleme Cerića, saopćenje iz Vašeg kabineta kao i Vaš naknadni usmeni osvrt, ne možemo da ne primjetimo kako je Reisov emotivni govor pismom iz Vašeg kabineta pretvoren u govor mržnje, pritom bez argumenata koji bi takve ocjene potkrijepili. Međutim, nakon Vašeg usmenog osvrta na Reisovo reagiranje usmjereno prema Vama, stekli smo utisak da se neka saopćenja iz Vašeg kabineta izdaju bez Vašeg znanja, odnosno, da pojedi uposlenici u OHR-a nastoje djelovati u pravcu stvaranja islamofobije i mržnje prema slobodnom ispoljavanju vjerskih uvjerenja radeći time za nečije tuđe interese! Pravo na ovakvo mišljenje daje nam i afera ''OHR-ove šeme'', za koje je iz kabineta Visokog predstavnika izjavljeno da ne postoje i da nisu kreirane u OHR-u, a na kraju se ispostavilo da su ipak neki uposlenici OHR-a izradili te šeme!

    Također, ne vidimo čime je reis „napao“ ili „uvrijedio“ predstavnicu Evropske Unije Ketrin Ešton imajući u vidu da se vjerski poglavar ne mora slagati sa politikom Evropske Unije koja se sprovodi na teritoriji BiH.

Imajući u vidu sve dobro što ste učinili za Bosnu i Hercegovinu i njene građane želimo Vam ovom prilikom iskazati posebnu pohvalu za Vaš principjelan stav u pogledu suprotstavljanja antidejtonskom referendumu iz manjeg bh. entiteta.

Srdačno,

Upravni odbor Udruženja ''Mladi muslimani''
 

Podrška reisu dr. Mustafi ef. Ceriću

Udruženje „Mladi Muslimani“ daje punu podršku reis-ul-ulemi Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, dr. Mustafi ef. Ceriću, u njegovom nastojanju da zaštiti status predmeta Islamska vjeronauka u osnovnim i srednjim školama Kantona Sarajevo a koji je itekako doveden u pitanje samovoljnom odlukom ministra obrazovanja i nauke u Vladi Kantona Sarajevo, Emira Suljagića. Udruženje također smatra da je reis-ul-ulema reagirao u potpunosti u skladu sa funkcijom koju obnaša i na koju je izabran od onih čije interese treba da zastupa, ali kad ustreba i da brani svim dozvoljenim sredstvima.

One, pak, koji pod krinkom (ne)vladinih organizacija i (ne)zavisnog novinarstva napojeni sa natruha komunizma i realsocijalizma, u svakom postupku reis-ul-uleme vide miješanje u politiku, podsjećamo da je, hvala Bogu, vrijeme u kome su takvi i njima slični određivali ko će biti reis, šta će raditi i čimese baviti te šta će i kako govoriti, zatrpano na otpadu ili bolje rečeno đubrištu historije još u prošlom mileniju, a nikakva dobra od kopanja po đubrištu, hem se čovjek upeksini i usmrdi, hem se smrad đubrišta samo još više i još dalje osjeti.


Upravni odbor Udruženja

Izvinjenje Edhema Muftića povodom izjave da su Mladi muslimani fašistička organizacija

Poštovani, kada sam u SAN – u od 22.decembra ove godine pročitao članak Da bi se fašizam u BiH pobijedio, treba ga nazvati pravim imenom, pretpostavljao sam da će uslijediti opravdana reakcija. Činjenica je da sam u uvodnom izlaganju na Simpoziumu o temi Antifašizam i fašizam danas (Sarajevo, 21.12.2010.) rekao: Hegemonistička svijest i praksa prema BiH prisutna je od Kulina bana do danas, od negacije učenja Crkve bosanske. Paradigmatički modeli hegemonizma sadržani su u zahtjevima reinkarnacije Dušanova carstva i Tomislavljeva kraljevstva, te uspostavljanje bosanskohercegovačke autonomije na osnovama panislamističke koncepcije, neovisno od kapitalizma i komunizma, odnosno socijalizma. (O tome nisam dao nikakvo obrazloženje.)

Opširnije...

Podkategorije

  • Ostale aktivnosti

    Sve ostale aktivnosti Udruženja...

  • Kulturno edukativni rad

    Edukativne aktivnosti

  • Humanitarni rad

    Humanost - način življenja

    Humanitarni rad našeg Udruženja se ogleda kroz kontinuiranu pomoć starijim osobama, (uglavnom nekadašnjim članovima pokreta) i povremene humanitarne akcije o kojima možete naći više podataka na stranicama ovog sajta.

    Pomoć starijim osobama se vrši putem volonterske patronaže i ukazivanjem njege koja im daje do znanja da nisu zaboravljeni od mlađih generacija.

    Od ostalih humanitarnih akcija u ovom pregledu navodimo najznačajnije:

    1. pomoć povratnicima i prognanicima da obnove svoje porušene kuće i imanja. U okviru ove djelatnosti organizirano je prikupljanje i doprema odjeće, obuće, posteljine i sl. za povratnike sela: Međeđa, Jezero, Kotorsko, Gradište, Here, Stjenice te kolektivne centre Duje i Ilijaš, prikupljanje hrane za povratnike sela: Jezero, Gazije, Štip, Pothum, Gradište, Bukovica, Here i Strmica, a prikupljena je i uručena i novčana pomoć za obnovu 21 kuće u selu Here, 3 kuće u selu Strmica te jedne kuće u selu Kula grad.

    2. pomoć staračkom domu u Nedžarićima (Sarajevo),

    3. pomoć Domu za retardiranu djecu (Pazarić),

    4. podjele paketa i stipendija šehidskoj djeci iz proteklog odbrambenog rata

    5. podjela kurbanskog mesa socijalno ugroženim kategorijama

    6. učešće u akcijama drugih organizacija u pomoći izbjeglicama i povratnicima

  • Zvanični stavovi
  • Sječanje