Izraelska vojska ubila 19 humanitarnih radnika

Izraelske snage u ponedeljak ujutro, (31.05.2010) napale humanitarni konvoj koji je namjeravao dostaviti pomoć za Gazu u hrani, građevinskom materijalu i ostalom. U ovom napadu mučki je ubijeno 19 civila – volontera koji su htjeli pomoći opkoljenom narodu Gaze, pretežno turskih državljana i aktivista humanitarne organizacije IHH. Napad se dogodio 65 km od obale Gaze – u međunarodnim vodama što ovaj zločin čini još drastičnijim primjerom bezobzirnosti Izraela u svojim nehumanim naporima protjerivanja Palestinaca iz njihove zemlje.
Izraelski vojni glasnogovornik je potvrdio da je napad izveden u međunarodnim vodama sa obrazloženjem da „Izrael ima pravo da se brani“. Ismail Haniya, vođa pokreta Hamas u Gazi je ovaj čin ocijenio barbarskim . Premijer Republike Turske Redžep Tajib Erdoan je prekinuo službenu posjetu u Južnoj Americi i hitno se vraća u Tursku. U mnogim zemljama svijeta najavljene su masovne demonstracije povodom ovog događaja.

Isječci iz knjige Saliha Behmena ''Islamski odgovori''

Predstavljamo vam isječke iz knjige Saliha Behmena "Islamski odgovori". Knjigu možete kupiti u prostorijama Udruženja ''Mladi Muslimani'', Sarači 77, Morića han

Uvod

Danas pretežno vlada mišljenje da se nauka i vjera isključuju. Smatra se da naučna otkrića obaraju vjersko učenje i da «prirodni zakoni» ruše osnovne postavke vjere. Istina ima mnogo onih koji nastoje da «izmire» vjeru i nauku; to njihovo nastojanje ostavlja neprijatan utisak na osvjedočenog vjernika jer ovaj uviđa da se duh savremene nauke već a priori uzima kao ateistički. Kako je došlo do ovoga? I da li je zaista opravdano ovakvo mišljenje? Današnji je Zapad, sa svojim ogromnim tehničkim mogućnostima, sa svojom ekonomskom i političkom moći, glavni inspirator i nosilac naučne misli. Tako je danas, ali tako nije bilo u prošlosti. Kroz čitav srednji vijek Zapad je bio u duhovnom mraku, kako to kažu sami njegovi historičari. Svu kontrolu nad duhom i misli imala je Crkva koja je uporno onemogućavala sve ono što se nije slagalo s njenim dogmama. Istovremeno, nauka je cvjetala među muslimanskim narodima koji su bili njeni nosioci i koji su je širili. U njihovom krilu nauka se slobodno razvijala. Ogroman jaz je razdvajao islamski Istok i kršćanski Zapad, a jedine stvarne veze bile su vjekovne borbe među njima. Sav napredak islamskih naroimatio je neznatan uticaj na Zapad jer je Crkva unaprijed osuđivala sve ono što je bilo u ma kakvoj vezi s islamom i muslimanima. Ipak, kontinuitet naučne misli od Istoka ka Zapadu sačuvao se poput tanke niti preko Španije. Srednjovjekovno tutorstvo Crkve nad naukom nije se moglo održati za vječita vremena.

Opširnije...

John L. Esposito: OKSFORDSKA HISTORIJA ISLAMA

John L. Esposito: OKSFORDSKA HISTORIJA ISLAMA

Ekmeleddin Ihsanoglu: OSMANLIJE I NAUKA

Ekmeleddin Ihsanoglu: OSMANLIJE I NAUKA